torsdag 5 mars 2015

Lekrum

Det har varit väldigt upp och ner de senaste dagarna. Jag har slitits mellan höga förväntningar, hopp och glädje, till ilska, besvikelse och nedstämdhet. Men nu har jag bestämt mig för att lägga sådant åt sidan, och fokusera mer på hemmet. Jag har länge stått och trampat på samma ställe med renoveringen, känns det som. Vårt sovrum känns ännu halvfärdigt, spisrummet ska rivas och göras öppet, lekrummet ska målas, byggas om och inredas igen, pojkarnas sovrum behöver förändring. Och tills sist, även vårt vardagsrum ska få bli klart nån gång. Alltså hur många inredningstidningar jag än läser så tycks jag inte hitta inspiration till något nytt. Men nu börjar det vända. Jag vet hur jag ska få klart vardagsrummet, och ett helt nytt lekrum har tagit form i huvudet. Så de två sakerna ska vi börja med, förhoppningsvis redan i helgen.

Från de här bilderna fick jag inspiration till att göra om barnrummet. Nu ska det "bara" planeras om, slås ihop idéer och mätas så att det passar vårt lekrum, sen börjar vi på.




Nu har lillebror vaknat från sin dagsvila, så vi ska klä på oss och gå ut och sparka lite boll på gräsmattan, som kommer fram mer och mer för varje dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar