tisdag 10 mars 2015

Hur du vet att du är småbarnsförälder.

Ibland så slår det mig hur jag gör saker som är typiskt småbarnsföräldrar. Saker som icke-föräldrar inte behöver göra. Så jag tänkte slänga ihop en lista på saker som i alla fall händer mig. Kanske ni föräldrar som läser denna bloggen inte har gjort alla dessa saker. Grattis i så fall!

Man vet att man är småbarnsförälder när:

  • Man går och nynnar signaturmelodin till Stadens Hjältar när man städar.
  • Man får tömma skorna på Legoklossar innan du kan gå ut.
  • Ytterdörren alltid är låst, för annars är ettåringen  ute med skor i stl 44 och storebrors mössa fortare än man hinner blinka.
  • Toabesöken med stängd dörr hör till "förr i världen".
  • Man känner ett lyckorus när man ser en traktor, och är på vippen att ropa "Nämen, titta!" när man är ensam.
  • Man viker rena kläder tre gånger innan de används. Först en gång när de tas ner från snöret, en till gång när ett barn har dragit ner dem från bordet, och ännu en tredje gång när barnen haft lite "roligt" i ens klädskåp.
  • Man utan problem diskuterar bajsblöjor vid middagsbordet.
  • Ett välstädat hem är något man bara ser i inredningstidningarna.






Detta var nu bara några jag kom på på i all hast. Kommentera gärna ifall ni har flera som ni vill dela med er av!

4 kommentarer:

  1. Håller med på alla punkter ;)
    En annan tvåbarnsmamma

    SvaraRadera
  2. Klockrent! det där med bajsblöja började jag med långt före barnet dock. Man blir lite okänslig då man jobbar inom vården ;)

    SvaraRadera
  3. Haha så sant :D

    SvaraRadera