onsdag 18 februari 2015

Perfekt dag!

Igen har vi haft en fantastisk dag. Vi vaknade till solsken och gott humör.
Vårt vardagsrum har stått under konstruktion nu någon vecka, men inget har hänt där. Saker har plockats bort, men inget har plockats dit. Så jag gjorde lite förändringar där efter frukosten, sen lekte jag med barnen en stund. Till lunch provade jag för första gången de populära bananplättarna! De fick helt klart godkänt, och kommer att ätas fler gånger!



Efter lunchen tog Matheo sin sovtur, och jag plockade i och ur diskmaskinen, tvättade kläder, sorterade kläder, och lag fram alla kläder för dagens utevistelse. Så när Matheo vaknade for vi ut direkt. Vi såg en catfight, beundrade solen, hämtade posten och så åkte vi med pulkan till bron här nära. Vi tittade en stund på isen, och jag förklarade åt Elliot att det är vattnet som blivit till is. Han undrade var alla fiskar är, gullungen. Sen tyckte han att vi skulle skida på isen. Nu är ju Elliot den enda i familjen som har skidor, men jag lovade att vi en dag ska fara och promenera på isen. 





Så härligt med sol i ansiktet igen! 
Nu står middagen på spisen och kokar. Idag blir det en ny rätt som jag åt senast för flera år sen, nämligen pizzasoppa!

1 kommentar:

  1. Om du vill får du gärna ge recept på bananplättarna och pizzasoppan...=)

    SvaraRadera