tisdag 24 februari 2015

Längtar så tills sommaren!

Aj, aj! Igår kände jag att det var dags för ett gympass, för det var över en vecka sedan sist. Så Hanna och vår kusin Pio och jag stack iväg och tränade på kvällen. För första gången blev det ett axlar- och bröstmusklerpass, och jag kan säga att det känns idag. Men mest känns det härligt, nu har jag ju något mer att jobba på. Om den lilla timmen igår får det att kännas så här mycket idag, så får jag helt enkelt träna upp de musklerna, så att jag orkar mer.

Idag vet jag inte riktigt vad det är för dag. Jo, tisdag vet jag ju att det är, men jag har inte riktigt bestämt mig vad som ska ske ikväll. Om en timme kommer jag att åka iväg till kosmetologen för en alldeles härlig ansiktsbehandling i en timme, och ikväll ska Lennart bort på bastukväll. Jag tror nästan att jag ska ta barnen och åka till Maxifun, de har ju en trollkarl där idag. Eller också besöker vi barnens mommo och moffa, som Elliot tjatar om. Vi får se.

Det är så härligt att se snön smälta bort, lite åt gången. Det pirrar i kroppen då jag tänker på hur vår trädgård ser ut om några månader, alldeles grön och somrig. Jag kan se framför mig hur jag och Lennart bygger på vår terrass, medan pojkarna leker i den nybyggda sandlådan. Solen steker, fåglar kvittrar, och man kan riktigt känna att det är sommar! Ååh, så jag längtar! Hittade en passande bild som beskriver känslan!


Så här, bara att pojkarna är båda ett år äldre än på bilden, och vi befinner oss i Furuholmen, och inte i Bosund. Detta kommer nog att bli den bästa sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar