söndag 18 januari 2015

Vi är bra som vi är!

I lördags fick jag lite stegring igen. Jag märkte redan från morgonen att jag var mycket slöare än vanligt, och lite yr. Det var nog ingen ordentlig feber, men vilade i alla fall nästan hela dagen. Jag kunde inte somna, men ville inte stiga upp, så jag kollade på film. Jag tänkte att jag ska välja en enkel komedi, så jag inte behöver anstränga mig så mycket. Jag hittade genast Mom´s night out. Den lät rolig, passande och inte så dramatisk. Den var också väldigt rolig, och jag kände igen mig på många ställen. Jag skrattade högt några gånger, och fällde någon tår ibland. I slutet storgrät jag, för den prickade så rätt! Speciellt den här scenen:


Till alla mammor där ute: Ni vet känslan när man känner att man inte riktigt räcker till. När tvättkorgen svämmar över, ett barn gråter för att hen vill vara i famnen, en annan vill ha ny blöja, maten kokar över och det finns leksaker överallt. De där dåliga dagarna som man känner sig värdelös som förälder, och som fru, för när kvällen kommer och barnen sover, så finns ingen ork till att prata eller kramas. För då kan man äntligen tömma diskmaskinen, hänga upp dagens tvätt och betala räkningar. Och jag tittar gärna på en tv-serie på kvällen för att tänka på annat, och fly från verkligheten en stund. Ofta har jag också dåligt samvete för allt. För att mitt hem inte är välstädat, för att mina barn kanske inte får tillräckligt med uppmärksamhet, för att jag inte är en tillräckligt bra fru, för att jag inte har frysen full av nybakat osv. Men vi får tänka på att Gud är med oss. Han han gett oss allt detta, och han vet att vi klarar det. Som det sägs i filmen "I doubt the good Lord made a mistake, giving your kiddos the mommy he did. So you just be YOU! He´ll take care of the rest."
Vi får förlita oss på Gud, han ger oss nog styrkan att vara tillräcklig. Vi är bra som vi är! Oavsett om våra hem är välstädade eller inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar