måndag 5 januari 2015

Vad har jag för förväntningar för 2015?

Jag har för många år sedan slutat att ge nyårslöften. Alltid samma saker, att äta hälsosamt, motionera mera och sluta röka. Aldrig har jag klarat någon av dem bara för att jag gav dem som nyårslöften. För något år sedan började jag lägga upp mål istället för löften, och det är enklare att hålla då. Vissa år har jag inte ens lagt upp mål, eller så har jag också lagt alldeles för stora mål, som jag egentligen visste att jag inte skulle klara. Nå, vad lade jag för mål till det här året?
Jo, för det första, så vill jag vara utomhus mer! Jag är ju en riktig innekatt, som för det mesta tycker att det är tråkigt att vara ute. Men i år ska jag ta mig i kragen och vara mer utomhus. Både jag och barnen behöver ju det!

För det andra ska jag ha mer kontroll över godisätandet! Att endast äta på lördag eller helt hålla bort allt godis funkar inte för mig, men att äta var och varannan dag är ju inte bra, så jag ska minska på det. Jag har inga direkta regler för hur mycket eller när jag får äta, bara det hålls inom rimliga gränser.



För det tredje så ska jag ta vara på småbarnstiden mer! Och det betyder mindre telefon/datortid och mer lek/rit/bustid med pojkarna. Jag tycker att jag leker mycket med dem redan nu, men känner ändå att jag kunde vara med mer. Att njuta av de små stunderna, helt enkelt.

Och den sista är att satsa mer på mig själv! Jag måste börja dricka mer vatten, jag måste äta ordentligare, och jag tänker på olika sätt se till att jag mår bättre psykiskt. Inte heller här har jag några strikta regler, utan när jag kommer på att jag inte druckit på länge - ja, då går jag och dricker två glas vatten.



Jag känner att 2015 kommer att vara ett bra år, för jag ska själv se till att det blir ett bra år. 2014 kunde ha varit bättre på många plan, och jag gjorde inte så mycket för att göra det bättre heller. Men nu känns det som att jag kan klara dessa mål, som ju inte är så svåra.
  Vad har ni för nyårslöften/mål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar