torsdag 8 januari 2015

Resa?

Nu börjar vi smått få in våra rutiner igen här hemma. Det har varit lite väl mycket ledighet, så det är faktiskt lite skönt att Lennart jobbar igen. Nytt år är det ju också, så jag får se till att få in lite nya rutiner nu då, som bättre mat, ordentligare städning, mera utomhus och sånt. Tyvärr så är gossarna sjuka just nu, Matheo är riktigt ordentligt förkyld, och han har förkylningsastma som gör det ännu värre. Dessutom tror jag att de båda har ögoninflammation också. Så åtminstone är vi inomhus ännu idag, och så ser vi hur de mår imorgon.
Idag är jag ensam hemma med pojkarna hela dagen. Lennart åker iväg direkt efter jobbet för att hjälpa sin bror med husrenovering och blir borta hela kvällen, så idag ska jag försöka ta tag i lite städning, klädtvätt, mys och bus.

Igår hade vi en riktigt rolig kväll. Vi fick lite besök, och en resa har börjat planeras. Vi har rest en gång gemensamt, till Göteborg (och bilat/husbilat till Sverige, men det räknas inte), men nu tror vi att det kan börja gå att resa med barn. De är båda i en ganska lugn ålder (njaa, lugna är dom ju inte, men inte så trotsiga) så vi passar på innan Matheo fyller två och får det där trotsaktiga beteendet. Dessutom har inte Elliot på riktigt fått sin treårstrots ännu. Nog för att han kan vara väldigt krävande, få några gråtattacker och vara otröstlig, men om det är det här som kallas treårstrots så är det inte ALLS så farligt som jag trott! Visserligen har han ju väldigt selektiv hörsel, så ibland när man pratar med honom så "hör" han inte. Då måste jag gå fram till honom, ställa mig mitt framför, och få honom att se mig i ögonen och sen säga vad jag hade för ärende. Mitt i min mening kan han plötsligt säga "Mamma, titta! En lastbil!". Inte alls irriterande, Men det är lite roligt faktiskt. Men nu blandade jag bort mig, var var jag nu? Jo, vi behöver inte heller resa själva, utan vi får sällskap med oss. Så nu kollar jag olika resor på nätet, och så kanske vi bestämmer oss nästa vecka. Hoppas den blir av, för lite sol och värme skulle ju inte skada.





Ni som har rest med fler än ett barn får gärna berätta hur det gick, vad som är viktigt att tänka på, allmänna tips osv! Skulle vara tacksam!

4 kommentarer:

  1. Åh vad spännande!
    När har ni tänkt resa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli roligt! Just nu ser det ut att bli till april :)

      Radera
  2. Jättefin header <3

    SvaraRadera