måndag 12 januari 2015

Det blir bättre

Här fortsätter vi att vara sjuka. Men nu märker jag att det håller på att bli bättre. Min och Matheos ögoninflammation är mycket bättre, och kommer nog att vara helt borta tills kvällen, eller åtminstone tills imorgon. Jag var med Matheo till sjukhuset i lördags, då vi skulle få ögondroppar. De ville att kika lite på Matheo, för att se om han har öroninflammation också, eftersom barn ofta får det när de har ögoninflammation. Visst hade han det också, så han äter antibiotika nu. Tur att de ville kika på honom, annars hade öronen säkert blivit riktigt onda. Men nu märkte de ju det innan Matheo ens visade symtom på att ha det. Min förkylning börjar också ge med sig, så det är gött.
Roligt med måndag. Nu får vi igen hitta ordentliga rutiner i vardagen. Denna veckan ska det storstädas, det har inte blivit av med förkylningar hit och dit. Sen ska jag också baka, för på torsdagen har jag bjudit in vänner till ett party. Dessutom ska jag ha upp mina tavlor i vardagsrummet, de nya till köket ska sättas upp, och bastun ska panelas. På fredagen blir det en efterlängtad systerträff hemma hos oss också! Så en riktigt rolig vecka kommer jag att ha!




Bild på gårdagens efterrätt. Blåbärssmoothie. Vi fick ju en stavmixer till inflyttningsgåva, så nu får jag göra goda smoothisar som frukost, mellis eller efterrätt. Perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar