söndag 4 januari 2015

ÅRSRESUMÈ 2014 DEL 3

OKTOBER:


Vi var mycket ute på promenader för att kolla in grannskapet. Elliots favorit var ju att gå till båthamnen med alla båtar.


Och så vek vi in till lekparken också. 


Jag fick en förkylning igen. Alltså 2014 måste ju vara året med mest förkylningar för mig... jag tycker att jag varit halvt förkyld hela tiden!


Vi hade överraskningskalas åt min mamma. Alla barnen hade ställt till med trerätters middag och present.


Jag fick glasögon. 


Den första bloggträffen ordnades. Den var väldigt lyckad, och jag ser fram emot fler.



Mamma hade ju ingen aning om överraskningskalaset, så hon ordnade med födelsedagsmiddag. Vad kunde vi annat göra en att tacka för inbjudan och låtsas som ingenting, hehe!



Välsignelsen av hemmet ordnades även i oktober, en lyckad och fin kväll. Vi fick många fina inflyttningspresenter.


NOVEMBER:




Elliot fyllde 3 år, och kusinen Liina fyllde 9 år nästan samtidigt. Så vi ordnade gemensamt kalas åt dem hos oss. Ännu en rolig kväll.


Elliots födelsedagspresent.



I november satsade jag lite mer på inredning. 



Vi hade vår förlovningsdag, 5 år sedan!



Jag, mamma, Jonna och Hanna åkte till Ikea i Haparanda. Där shoppade jag mycket julpynt lagom till första julen i eget hus. Jag och Jonna svängde in till Kronans apotek för att kika på Blondinbellas produkter, men vi blev lite besvikna på dofterna.


Håret slingades.


Jag ändrade om i vardagsrummet igen. (Och jag har ännu en gång ändrat om sen denna bilden togs)


Vi besökte Maxifun för andra gången. Fortfarande bättre än Touhutalo, tycker jag.


Första bloggeventet, hos Maxifun.



Andra bloggeventet. Hos Carolines Underkläder. Alla som var där lärde sig en hel del om bh:ar. Vi skrattade mycket när vi alla insåg våra misstag angående storlek och skötsel av dem.


Matheo började mer och mer äta själv. Så här såg det ut ganska ofta. 


Mina gulletroll som verkligen inte kan sitta stilla ens en sekund. Detta var på lillajul, som vi firade hemma. En av de mysigaste lillajular vi haft.




Och så var det äntligen dags för bloggjulfesten! Som jag hade väntat på den. Jag gick all in på galatemat, och det var en superrolig kväll!


DECEMBER:


Jag och Lennart åkte på julmiddag med alla från hans jobb. Jag invigde en nygammal klänning som stått i skåpet i flera månader, och som dessutom är köpt på loppis.


Jag kokade ofta risgrynsgröt, för det är så gott och det hör till i juletider.



Vi firade vår 4-åriga bröllopsdag. Den inföll på en onsdag, och hela helgen bodde vi ensamma i en lägenhet i Vasa. Vi slappade, pratade, shoppade och åt gott. En härlig helg, och perfekt sätt att fira bröllopsdag på. 




Jag bakade många pepparkakor tillsammans med Elliot. Så många att vi ännu har dem kvar. 



Och så bakade jag lite chokladpraliner.




Och så kom julen. Julafton vid mina föräldrars, juldagen hos svärisarna, jul annandag hemma. 
På mellandagarna blev det lite shopping, och nyår firades vis svärisarna. Där var hela familjen samlad, och vi åt en massa gott och tittade på lite fyrverkerier. Vid tolvslaget satt vi i bilen på väg hem. Jag hade tyvärr inte med kameran. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar