tisdag 11 november 2014

Vitchokladmuffins

Igår kväll när jag kom hem så satt fortfarande baklusten i mig. Jag ville så gärna göra chokladmuffins! Jag började plocka fram det som behövdes, bara för att upptäcka att kakaon var slut! Äsch då, tänkte jag, men gav inte upp. Jag satte mig vid datorn och googlade recept, och hittar plötsligt Marias blogg. Hon hade ett väldigt enkelt recept på vitchokladmuffins. De såg goda ut, och eftersom att jag hade alla ingredienser så bakade jag dem. De blev perfekta, om jag får säga det själv, och de åker nu in i frysen i väntan på gäster. När jag tar fram dem sen så tänkte jag doppa toppen i smält vitchoklad och lägga lite hackade pistagenötter på dem. Det tror jag blir gott!
HÄR hittar ni Marias recept.



Jag beklagar mig alltid över att mina muffins sjunker ner igen när jag tar ut dem ur ugnen (och jag är utbildad bagare/konditor, haha), men se så fina dessa blev! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar