fredag 21 november 2014

Svar på frågestund

Här kommer svaren från frågestunden.

Vilka inredningsbloggar läser du och vilka är dina favoriter?
Jag läser inga inredningsbloggar dagligen, men min favorit är Caisa K. Sen läser jag Kickan StyleYougottaloveit och Villa Honkasalo ibland. Men tipsa mig mer än gärna om bra inredningsbloggar som jag får läsa och inspireras av! 

Hur gammal var du när du och Lennart började "fria" och var tycker du åldersgränsen går för ett förhållande som räknas som seriöst?
Jag fyllde 16 år precis då. Åldersgräns vet jag inte, det är ju olika för allihop men runt 17-18 år kanske. Sen vet jag ju par som blivit ihop när de var 13 år, och idag är gifta, och så vet jag de som är äldre än mig och fortfarande inte har seriösa förhållanden. Det är så individuellt.

Vill ni ha fler barn? Jodå, vi vill båda ha fler barn. 
Hur många kvadratmeter är ert hus? Bostadsytan är 118, med garaget och förråd inräknat är det 141. 
Vilken e roligaste hemmasysslan enligt dej? Tvätta fönster och dammsuga är de minst tråkiga. 
Fin blogg hörru :) Men tack ska du ha, nu blir jag glad!

Innan du hade barn tänkte du säkert hur det kommer att vara sen när du någon gång får barn, stämmer det överens eller är det heelt annorlunda? Vad var det mest överraskande?
Hmm. Svår fråga. Egentligen så tänkte jag inte så mycket innan på hur det skulle vara innan jag blev gravid, jag hade inga förväntningar. Men vartefter graviditeten gick längre så läste jag ju allt jag kom åt, och då tycker jag nog att det stämmer bra in med vad jag tänkte då. Men det som överraskade mig mest var nog förlossningsdepressionen. Och att det var så tråkigt att vara mammaledig. Jag hade ju läst om förlossningsdepression, men trodde inte att jag skulle drabbas. 

Va står dedär elvi för i bloggnamnet? :D
Det är ett av mina andranamn. Minna Elvi Margareta heter jag, men tyckte det skulle bli så långt att ha båda, så tog bara det första. Det var min farmors namn, Elvi.

Kan du beskriva boken (sandmannen)s handling? :]
Ja, gärna. För det första, från sida nummer 1 till sista sidan, är det spänning, händelser och mer spänning. Inte en endaste sida är tråkig, eller bara utfyllnad. 
En skadad man kommer gående längs en järnvägsbro, det är vinter och iskallt. Han har legionärssjukan, och mycket förvirrad. På sjukhuset får man reda på vem han är; Mikael Kohler-Frost som dödförklarades för 7 år sedan. Han misstänktes ha blivit mördad av seriemördaren Jurek Walter, som sitter inlåst på en anstalt sedan 13 år tillbaka. För att få reda på något alls av den livsfarliga mördaren, som dessutom lider av en rad psyksjukdomar, låtsas en polis vara patient på samma ställe som Jurek sitter inlåst på. Allt Jurek vill, är att komma ut och hämnas på polisen Joona Linna, som satte honom bakom lås och bom, och allt Joona vill, är att veta om Mikaels syster fortfarande lever, hon blev kidnappad på samma gång som Mikael. Om hon lever och också har legionässjukan, så är det bråttom innan hon dör! Vem har hållit Mikael fången alla dessa år? Vem är Sandmannen som han dillar om?

Där är en bråkdel av allt som händer i boken. Hoppas min sammanfattning inte var alldeles för flummig, och hoppas att ni vill läsa den! Den är sååå bra! 

Det var roligt med era frågor! Så fråga gärna mer, om det är något ni vill veta, eller önskeinlägg eller vad som helst! 









4 kommentarer:

  1. På Bloglovi'n är det lätt att hitta nya bra inredningsbloggar.

    SvaraRadera
  2. Är du kristen? Hur mycket betyder kristendomen för dig isåfall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jag. Det betyder väldigt mycket för mig!

      Radera