söndag 9 november 2014

Loppis och laptop

Vilken otroligt slapp lördag vi har haft! Det enda "vettiga" idag är att jag och Elliot besökte loppiset vid Cronhjelmsskolan, för att se om vi skulle hitta något fynd. Och faktiskt, på väg dit kom jag på att Elliot behöver en lite finare vinterjacka, att ha på sig när vi bara ska åka bil till t. ex. mommos och moffas. Det känns så krångligt och onödigt att börja pracka med vinteroveraller när han klarar sig med jacka. Jodå, visst hittade vi en riktigt fin vinterjacka åt honom. Och Elliot var så nöjd att få vara med och kolla på alla grejer, och innan vi for ut gissade vi på "dockans namn" också. Dock har ingen ringt ännu och meddelat om någon vinst, så jag antar att vi gissade fel.

Resten av dagen har gått åt till att slappa, slöa, chilla, äta, leka, vila och sånt. Samt att lära mig använda min nya bloggdator! Okej, den är inte bara min, och det är ingen bloggdator heller, men igår när jag och Nina var till Kokkola så var det första vi gjorde att hämta en dator som jag reserverat från Gigantti. Vi har ju i tre år nu haft en stationär dator, och det har egentligen fungerat bra, men vi har en stor tv som datorskärm. Så den är inte så vacker. Och nog är det ju så smidigt med en bärbar dator som man bara kan flytta dit man vill ha den. Nu kan jag krypa ihop i soffan med en filt, en stor kaffekopp och skriva blogg! Lyxigt värre ju! Fast nu känner jag att jag bara flummar iväg, så det är nog bäst att jag lägger huvudet mot kudden nu. Hoppas ni har haft en fin lördag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar