måndag 17 november 2014

Haparanda

Ikearesan nådde upp till mina förväntningar. Vi hade så kul hela dagen. Trots 4 1/2 timmars sömn var det inte tungt att stiga upp, men hade så sjuk hals att jag inte fick i mig mycket frukost. Så jag tog en ordentlig värktablett, och efter någon timme avtog smärtan. 
Vi skrattade redan på väg till Nykarleby, och hade en bra bussresa upp mot Sverige. Jag sov mest hela tiden, så det kändes inte som en lång resa. 
Väl framme plöjde vi genom Ikea. Min kundvagn var proppfull när vi kom till kassan, för jag hittade så mycket fina saker! Sedan gick vi genom snöyran till Rusta, och kom ut med en plastpåse fylld med julpynt och en stor låda. Sen avverkade vi de flesta andra affärerna i samma byggnad som Ikea, och till sist åkte vi till Ica. Nöjda och trötta satte vi oss i bussen igen på kvällen, och jag sov på hemvägen med. En dag fylld av mycket skratt, riktig kvalitetstid med systrar och mamma (fast vi saknade dig, Nina), och en massa shopping. 




Jag hade inte med systemkameran, men tog hela tre bilder med telefonen. 
1. Det finns snö uppe i norr, härligt!
2. Jag och Jonna var nyfikna på Blondinbellas produkter, så vi skulle ju såklart in på Kronans apotek och lukta på LCC serien. Vi blev dock lite besvikna. 
3. Köpte den mest gripande och fängslande boken jag läst. Jag har ju hört om Lars Keplers böcker, och tänkte att det kan vara roligt att läsa på vägen hem, så jag köpte en. Jag läste många sidor i bussen, och idag har jag suttit med näsan i boken tills jag läste ut den. Fy sjutton så bra den var! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar