söndag 26 oktober 2014

Välsignelse av vårt hem

Nu har alla gäster gått hem. Diskmaskinen surrar, och alla ytor i köket är rena. Alla leksaker är i lekrummet igen, och vi har ungefär trettio grader varmt här inne. Vi hade hela 28 gäster här ikväll, och då är det inte ens hela familjerna samlade. Så varför var dom här då? Hade vi kalas? Nej, vi hade bjudit hit min farbror, som är predikant, och han har välsignat vårt hem. Han hade en väldigt fin andakt, och jag tog verkligen till mig det han sa. Nu känns det riktigt bra!

Nästan alla gästerna hade med sig gåvor, det hade vi inte alls räknat med. Så det blev lite som på julafton, hehe. Allt vi fick var riktigt fint, och kommer garanterat komma till användning! Tusen tack till alla som var här ikväll, det var finaste söndagen på länge!





4 kommentarer:

  1. Vad intressant :) Är det vanligt att man välsignar hemmet, har aldrig hört om det förr så. Läser gärna ett inlägg om hur det gick till, typ vad som sades under andakten och så. Men förstår också om du tycker det är för privat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, idag är det rätt ovanligt tror jag, åtminstone bland unga. Förr var det mycket vanligare. :) jag kan försöka knåpa ihop ett inlägg om det imorgon! :)

      Radera
  2. Va fint! Hadd tänkt ordn na liknand i somar tå vi flytta in, men he bleiv tyvärr alde åv na.

    SvaraRadera
  3. Tack för igår!
    Det var verkligen en meningsfull stund vi delade och ert hem är så snyggt och pojkrummet så härligt ;)
    Hoppas ni kommer att trivas där RIKTIGT BRA :)
    Hälsn. A

    SvaraRadera