onsdag 1 oktober 2014

Tid och julfunderingar

Vart flyger tiden iväg? För det första, så hinner jag inte blogga fast jag vill. Har många foton i kameran som jag vill lägga upp, men alltid är det något annat som ska göras. 
För det andra, nu är det oktober. Sen när blev det riktig höst? (Nå Minna, det blev oktober för en timme sen...) Om det fortsätter att gå så här snabbt framåt så måste det ju betyda att det snart är jul! Idag började jag kika på julpynt och julgodis och lussebullar. Jag råkade snubbla in på en julblogg, men när jag väl var där så fick jag plötsligt en längtan efter julen. Det känns ju så länge till. (Fast med tanke på hur sen du var med att fatta att det är höst, så när du mentalt befinner dig i oktober sen så firar vi redan tredje advent...) Inte är det väl så länge till, bara 85 dagar till julafton, om min sömniga hjärna räknat rätt. 

Vad jag egentligen ville säga nu då, var att jag imorgon ska ta tid för bloggen. Jag ska tidsinställa lite inlägg också, ifall det blir lika stressigt de kommande dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar