fredag 10 oktober 2014

Fredag=städdag?

Hur gör ni med städningen? Städar ni lite varje dag, städar ordentligt till helgen eller städar ni inte alls? 
Jag försöker att städa till helgen, antingen på torsdag eller fredag. Idag har jag städat nästan hela huset, kört tvättmaskinen tre gånger, haft igång diskmaskinen och dammsugit. Nu saknas bara att torka av fönstren och tvätta golvet, så är det klart. Sen drar vi igång fredagsmyset med att träffa familjen hos min bror, där det bjuds på smörgåstårta. 

Förutom att städa har vi lekt med klossar, byggt lego och kladdat med modellera. Jag övade på att göra rosor och blommor, men jag konstaterade snabbt att det inte går med modellera. Dekormassa ska det vara, detta var alldeles för mjukt. 












2 kommentarer:

  1. Här försöker vi ha Fredag som största städdag, sen blir de ju småplock o hushållsysslor varje dag + en till två extra dammsugsdagar i veckan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt som här då! Helt otroligt vad små barn kan stöka till så fort man har städat ;)

      Radera