måndag 20 oktober 2014

En hel massa otur

Alltså nu krånglar allt som bara kan krångla. Jag kan börja med att berätta att jag hittade minneskortet till kameran tillslut. Men fungerar det? Nej då, det måste formateras innan det kan användas! Och då försvinner ju alla foton som finns på kortet. Nå, jag försökte säkerhetskopiera det, men efter hälften av kopieringen står det att det inte kan genomföras! Så då tänker jag att jag formaterar skiten i alla fall. Och så går inte det heller! Alltså varför? Varför jag? Jag vet inget om sånt där, men jag har försökt och försökt, men ingenting fungerar. Suck. 
Till råga på detta så håller vår bil på att ge upp. Den får inte köras med, utan får stå tills det är dags för verkstaden att fixa den. När kunde dom ta emot bilen då? Jo, i mitten på nästa vecka! Nu tänker ni säkert att vi nog klarar oss, vi har ju två bilar. Jo, men för det första så skäms jag ihjäl varje gång jag kör med den skrutten, för varenda plåt är bucklig och den har en stor blomma (ja, en blomma!) på motorhuven. För det andra, idag, förstås, går besiktningen ut. Så nu måste vi försöka fixa detta på något sätt. 

Idag är det i alla fall dags för min djuprengörande ansiktsbehandling. Detta betyder att jag kommer att ha ont i ansiktet och se ut som en vandrande pizza ikväll. Och då ska jag på spakväll med mina väninnor. Jag lyckades planera in dem till samma dag, men för sent att ändra på något nu. Jag får se hur det går. 
Hoppas ni har en bättre dag än mig! Bra start på veckan, haha!


5 kommentarer:

  1. Till vilken verkstad har ni tid? Prova med flera :) typ Sundström i bosund e jättebillig. Sen finns de en i sandsund å, kommer int på va den heter men. Hoppas veckan blir bättre, fast egentligen kan de väl bara bli bättre ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just till Sundströms vi har ringt, vi har alltid haft våra bilar där och de kan sin sak, men nu hade de inte tid :/ Får be L ringa runt till fler ställen imorgon. Jaa, det kan ju knappt bli värre :D

      Radera
    2. Aah okej, typiskt >< jaa, no löser de sej på ett eller annat sätt :D

      Radera
  2. Kustcar heter väl den som du menar i sandsund? Dom är bra men tar endast emot vissa märken så det beror ju på vilket märke det är på bilen i fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har jag hört om. Vi har en Mazda, så ska kolla imorgon om de skruvar de bilarna också :) Tack för tipset!

      Radera