onsdag 8 oktober 2014

Allt på en gång

Huh, vilken stressig dag! Från morgonen var vi först på föräldra-barngruppen vid Furugården. Sen hem och göra i ordning och dammsuga hörnsoffan, för någon skulle komma och se på den. Mitt i dammsugandet knackar det på dörren, och där står en budkille med vårt köksbord, stolar och skåpdörrar från Ikea. Lyfte in dem, gjorde klart soffan och fixade lunch.



Sen lägga Matheo för dagsvilan, och skruva ihop ena stolen. En timme senare kommer paret som ska se på soffan. De var lite osäkra, och valde att avstå. Så när de gått ringde jag åt nästa i kö, som kom och kollade på soffan två timmar efter första paret. Han gillar den, och vi kom överens om att han hämtar den på fredag.
Köket var kaos med alla lådor, så började montera fler stolar. En endaste en hann jag montera ihop, för mina pojkar ville inte alls samarbeta. Nå, sen kom L hem, slängde hastigt ihop en halvtaskig middag, och sen försvann han ut i pannrummet för att ta ut pannan, medan jag höll på skruva ihop vårt nya bord. Så där fick jag lämna allt som det var, och försöka göra mina barn nöjda. De har tydligen haft en lite dålig dag idag, för vid minsta lilla fel så var det gråt och tandagnisslan, båda ville bara upp i famnen på samma gång, dricka mjölk, inte dricka mjölk, dricka mjölk osv. 

Alla dagar är inte bra dagar, och det behöver de inte vara heller. Och egentligen har inte dagen varit dålig, bara lite väl stressig toppat med missnöjda barn. Jag har faktiskt fått väldigt glädjande nyheter också. Det gäller inte ens mig, men jag är så otroligt glad för hens skull, att jag bara rös och skrattade när jag fick veta. Dessutom har jag en oöppnad chokladplatta som jag har tänkt sätta tänderna i ikväll. 

Imorgon har jag inga planer (tror jag, inte vad jag kommer på just nu i alla fall) så då ska jag visa upp min fina vinst från goodiebagen, samt hyllan i vardagsrummet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar