fredag 29 augusti 2014

Ytrenovering

Ikväll var det dags igen med huset. Gossarna var hos min storasyster, och de hade det roligt! De åt duktigt, for ut till en park och lekte, och hade det allmänt roligt med sina kusiner. 
Vi har nu målat hallen. Den blev ljust grå. Ännu ska den målas ett varv, men det är snyggt redan nu! En till fönsterkarm blev målat idag, och alla (!) tapeter som skulle rivas ner är borta! Så imorgon får vi börja grundmåla vårt sovrum, spisrummet och pojkarnas sovrum. Vi får se hur mycket vi hinner, för tiden flyger iväg när vi är där. 

Idag känner jag tyvärr hur halsen börjar vara sjuk. Jag hoppas innerligt att det inte är en förkylning, för här finns ingen tid till att vara sjuk. Gjorde i alla fall en stor mugg varm Oboy åt mig nu ikväll, så det lindrade ju lite. 



Nu ska jag passa på att somna så länge barnen sover, för förra natten somnade jag inte innan halv fyra! Orkar inte förklara något detaljerat, men om jag nämner ordet sömnlöshet plus nattpigg tvååring så tror jag ni fattar. Hoppas på bättre natt nu. 
Imorgon ska jag försöka visa er hur jag tänkt med inredningen. Bara jag får tillfälle att fotografera alla saker innan det blir mörkt, och om jag hittar datamusen! Den är nämligen spårlöst försvunnen. Jag vet nog vem tjuven är, men han minns säkert inte var han gömt den. 


2 kommentarer:

  1. Jär har vi samma problem me sovasi.. Nattpigg tvåårin å en höggravid mamma som int somnar om i första tagi er inte en bra kombination på natte. Hoppas no verkligen att a buri sova beter snart annus veit ja int.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, tråkit tå de int sover. Ja hoppas he blir bäter snart :)

      Radera