tisdag 26 augusti 2014

Vi fortsätter...

Man blir trött av att måla, riva tapeter och hålla på. Ännu en dag har gått i renoveringens tecken. Jag förde Elliot och Matheo till min brors, så de har fått leka med sin kusin hela kvällen. Redan vid tretiden for jag till huset och började på. Sen kom Lennart dit när han slutade jobbet, och hade med sig pizza från strandis, mums! Pappa, mamma, Annika och Evelina kom dit och hjälpte till. Så idag har vi rivit tapeter i spisrummet, nästan rivit hälften i sovrummet, målat färdigt taket i toan, målat taklisterna i hallen, målat sista varvet vit färg i vardagsrummet, målat fönsterkarmarna färdigt i köket och vardagsrummet, målat fönsterkarmarna i pojkarnas rum andra varvet samt rivit tapeter vindfånget (heter det ens så? Det låter så löjligt, men alltså det där lilla rummet strax innanför ytterdörren...). Det känns väldigt ändlöst just nu, men ändå har vi fått så mycket gjort på bara lite mer än en vecka. Vi siktar på att flytta in om tre veckor, för då kommer Lennart att börja jobba borta hela veckorna, så då vill vi gärna ha kommit så långt att vi åtminstone kan bo där. Helst ska ju allt vara klart, men det tvivlar jag på att vi hinner. Jag har redan så dåligt samvete av att vi lämnar pojkarna så många kvällar i veckan. Imorgon kväll ska vi bara vara hemma med dem, och ta en ordentlig familjekväll. Mysa, leka, bada bastu och läsa böcker. På torsdag fortsätter vi vid huset.






Här ser ni en sliten mama efter tapetrivning. Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla Criminal Minds. Toodeloo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar