lördag 23 augusti 2014

Uppe med ugglan

(Fattar ni rubriken? Jag är inte uppe med tuppen, som då man vaknar tidigt... Utan med ugglan, som vakar på nätterna... Ja ni fattar. Natthumor.) Klockan är långt efter läggdags. Vad gör jag uppe ännu? Jo, vi har bakat en stor paj, packat och ställt till för imorgon. Då blir det talko vid huset. Istället för vanligt födelsedagskalas (jag fyllde ju i måndags) med tårta och presenter, så kommer hela familjen till vårt hus och hjälper till med att spackla, måla, tejpa, riva upp bastugolv och sånt. Mommos födelsedagspresent till mig är att hon bjuder hela gänget på god mat och efterrätt (istället för att jag bjuder på knackorv och sallad, som jag först tänkt). I slutet av dagen bjuder jag på kaffe och päron-persikasmulpaj med choklad som man ska äta med glass. Det är det godaste som finns! Tror minsann jag lagt ut receptet på det nångång? Jag borde nog göra kategorier på bloggen så allt blir lättare att hitta. 

Jag tar med kameran imorgon, så vi hörs till kvällen. Då ska ni få lite bilder på huset. Nu säger jag godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar