lördag 23 augusti 2014

Idag har det gått framåt med renoveringen.

Dagen har varit så otroligt lyckad! Redan klockan sju i morse var pappa, Lennart och Ove vid huset och började på. Mellan nio och tio kom alla andra dit och började måla och täcka in golv. Hela dagen har vi hållit på. Taket i vardagsrummet är färdigmålat, och i hallen och toan är första varvet färdigt. Väggarna i vardagsrummet, hallen och tegelväggen i spisrummet har blivit grundmålade. De flesta skruvhålen är återspacklade. Fönsterkarmarna i köket är färdigmålade, och i vardagsrummet är första varvet målat på karmarna. Bastulaven står ute i förrådet och väntar på att slipas.
Jag är så tacksam att jag har så stor familj som vill hjälpa till. Fyra av fem syskon har varit med oss hela dagen (den femte bor ju långt borta i Göteborg) och alla kusinerna har lekt i massor. Vi hade tagit med lite leksaker åt dem, samt köpt en doktorväska och modellera. Vi har skrattat och skojat, och haft en fantastisk dag. Mommo gjorde lax i ugn, och pannkaka till efterrätt. Till kaffet hade jag bakat en smulpaj med glass.


Mommo lagar mat.


Systrar målar vardagsrummet.


Matheo var ledsen och trött.


Nina målar fönsterkarmarna i vardagsrummet. 


Matheo med moster Hanna.


Elliot var svår att fånga på bild.


Lekrummet. 


Vårt sovrum fick agera matsal.


Supergod mat!


Glass och varm paj, mums!


Barnen fick till slut lite tråkigt inne, och lekte utomhus istället.


Måla, måla.


Bror målar.

2 kommentarer:

  1. Va roligt att ni blivit med hus och fått lite renoveringshjälp, fint kök också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det pirrar till i magen när jag tänker på hur fint allt kommer att bli, och att vi snart får flytta in. Jag älskar köket, där kommer jag att trivas! :)

      Radera