söndag 27 juli 2014

Var är kärleken som ni pratar om?

Det gör riktigt ont i hjärtat att varje dag mer och mer uppleva hur vi kristna hånas och trycks ner. Vad hände med "alla har rätt till sin egen åsikt"? Gäller det bara om man har samma åsikt som alla andra? Många påstår att kristna är så fördomsfulla, trångsynta och elaka, men jag tycker ni ska fundera på vem som har fått stå ut med skällsord efter skällsord, rentav blivit mobbade de senaste dagarna! Jag blir nästan mörkrädd av all skit jag har fått läsa om mig själv som kristen på Facebook, bloggar och tidningar. Vem är det riktigt som är de fördomsfulla i vårt samhälle? Varför allt hat?

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Minna! Jag tycker att de som stöder t.ex. jeppispride lägger lite väl mycket av sin "kärlek" för varandra med att rata ner på kristna som följer det som står i livets bok; Bibeln. Det står så tydligt och klart där hur det skall vara så vad är det frågan om riktigt?!

    SvaraRadera