tisdag 1 juli 2014

Frånvarande

Varning! Vill ni inte läsa spyor och sånt, läs inte. 

Den ena sjukdomen börjar när den andra försvinner. Alla fyra har vi gått igenom maginfluensa. Jag fick den sist, men drabbades värst. Men så höll den bara i sig i en dag också. Matheo har ännu lite krånglig mage, men det håller på att försvinna. Elliots maginfluensa försvann också snabbt, men febern höll i sig länge, till igår faktiskt. Matheo har dessutom fått ögoninflammation. OCH jag känner att en förkylning är på gång. Ska man skratta eller gråta? De senaste dagarna har jag liksom bytit blöjor + kläder i duschen då blöjan läckt igenom, trampat i spyor, tvättat igenom alla(!) barnens kläder, tröstat femtioelva gånger per natt, lagat mat som ingen vill äta då pojkarnas aptit inte är helt återställd, och inte min heller pga uppfrätt tunga av spyandet. Jaaa så äckligt jag skriver, men så har vardagarna sett ut. 

Jag har börjat räkna dagarna till fredagen. Snart får jag börja räkna timmarna. Till vad, undrar ni. Jo, tills jag och mina vänner kör ner till Tammerfors och tar in på hotell. Vi har bokat en stor svit med egen bastu, och ska ha världens roligaste helg med shopping, tjejsnack, Ikea, bastubad osv. Jag längtar så jag nästan spricker! 

1 kommentar:

  1. Bara du e friskt så du inte smittar ner oss ader ;)

    SvaraRadera