tisdag 15 juli 2014

Åska

Hur mysigt var regnet igår? Hur mycket hadr ni väntat på det? Blev ni glada när det öste ner? Här var vi mycket nöjda, och for ut på trappan när det började åska. Jag minns så tydligt hur rädd för åskan jag var när jag var liten, och det är något som jag absolut inte vill att mina pojkar ska vara. Så jag sa åt Elliot att åskan kommer snart, med ett glatt leende på läpparna. När det mullrade till ordentligt sken jag upp och såg väldigt nöjd ut, och Elliot härmade genast. "Uuuuuj!" sa han och pekade mot himlen. "Åskan!" berättade han åt mig och tyckte det var spännande och roligt! 
Efter en liten stund for vi in och njöt av regnet inifrån istället. Elliot tyckte fortfarande att det var så spännande med åskan att han sken upp varje gång det mullrade till. Jag lyckades. 


2 kommentarer:

  1. Sama kör vi å på, tå he åskar fa vi ut på terassen å njut åv e. :) Komber e rikti nära far vi jo no in å njut. ;) Men hittills e di int rädd iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, he no mysit. :) jag försöker att göra sama sak me spindla, fast he liti svårt. ;)

      Radera