tisdag 3 juni 2014

Perfekt start på veckan

Ännu en dag förbi. Otroligt bra start på veckan, tycker jag. Vi har spenderat nästan hela dagen utomhus, och njutit av att solen behagat visa sig igen. När Matheo tog sin tupplur drog jag fram gräsklipparen och tog tag i vår djungel till gräsmatta. Elliot var med grannen så länge, de förde bort gräset som jag tömde i skottkärran. På så sätt gick det smidigt, men det tog ändå två svettiga timmar innan hela gräsmattan var klippt. Lyckades ta en och annan småsten, en bit bark samt en skarvsladd med gräsklipparen. Kanske går det bättre nästa gång, hehe. Jag har fått ordentligt med färg idag, så pass att jag nästan brände mig på axlarna. Men jag lag på ett tjockt lager After Sun så det borde vara bra tills imorgon. 
Sen har jag varit en sväng till Kokkola ikväll också. Hanna och Nina kom hit sent på eftermiddagen, så vi hoppade i bilen direkt Lennart kom hem. Jag skulle ha några *HemLigaSaKEr* och tog givetvis ett varv i några klädaffärer. Jag köpte något jag velat ha i flera somrar, men aldrig kommit mig för att köpa: en hatt! Jag ska visa den senare i veckan. 

Imorgon kommer jag att vara borta hela dagen. Jag åker redan på morgonen, kommer hem till middagen och sen ska vi på kalas på kvällen. Lennart är ledig i två dagar, så han får vara hemmapappa nu. 




8 kommentarer:

  1. Hej! Ursäkta att ja stör men du har säkert inte undgått att läsa rubriker som att CANCER kommer att ÖKA drastiskt
    i framtiden.
    Läs noga igenom följande skrivelse som finns på denna länk
    http://vaccin.me/2014/05/30/myndigheter-forsoker-stada-undan-bevis-pa-att-cancerframkallande-virus-kommer-fran-
    poliovaccin/
    KAN DU SEN DÅ VERKLIGEN BLUNDA FÖR VAD VACCINER STÄLLER TILL MED?

    SvaraRadera
  2. Alltså jag fattar int varför man kommenterar ens en sån sak på någons blogg!! Vill hon fara in å läsa vaccin.me så gör hon det själv.. utan att någon anonym behöver kommentera det! KAN MAN VERKLIGEN VARA SÅ DUM ATT MAN ENS KOMMENTERAR EN SÅN SAK PÅ NÅGON ANNANS BLOGG OCH INTE VÅGAR SÄTTA NAMN UNDER!!!

    //Anna

    SvaraRadera
  3. Anna, jag antar att du själv gillar att dela saker som du tycker har en poäng och det var precis det jag gjorde här ovan fast anonymt för vad säger ett namn för något när man ändå inte känner varandra.

    SvaraRadera
  4. hur kan du spruta in den skiten i dina barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att "skiten" håller bort livsfarliga sjukdomar.

      Radera
  5. Jag antar att vi alla vill våra barns bästa, så även Minna. Så varför ens provocera då du vet vilket beslut hon gjort..! Framför information på ett sakligt å snällare sätt ist för att rata ner så där..!

    SvaraRadera
  6. Alltså jag vet inte hur många gånger jag måste skriva detta, men JAG har läst (på vettiga sidor) om vacciner och NOGA TÄNKT IGENOM detta och VALT att vaccinera. För det andra har jag också sagt flera gånger att ingen borde klicka sig in på den sidan. Det är endast och enbart skräckpropaganda, så tipsa mig inte om den igen, tack! För det tredje kunde du lagt ditt namn under, varför står du inte för att du är emot vaccin?

    SvaraRadera
  7. Hohho, blir så arg på dom som är emot vaccin. Dom skriver på alla olika bloggar å tynget ner dom som vaccinerar. Accepter istället att alla får välja olika, endel vaccinerar å endel int, thats it. Vill vi läsa om vaccinering tar vi reda på själv var man kan läsa. Det känns som att dom vill få flera att inte vaccinera bara för att dom själv int vaccinerar, mår ni dåligt att över att inte vaccinera!?

    SvaraRadera