torsdag 13 mars 2014

På barnavdelningen

Ibland blir det inte alls som man tänkt sig. Morgonen började perfekt. Vi vaknade i ett nystädat hem, och Lennart förberett frukosten, laddat i kaffekokaren och gjort smörgåsar åt mig och lagt dem i kylskåpet. Han vet hur man får mig på topphumör från morgonen! 


Sen kom Hanna hit vid tolv, och då hade Matheo mest sovit. Han har varit så otroligt trött och slö hela dagen, och inte orkat leka. Vid två var det dags för rådgivning och läkarkontroll för Matheo. Var då helt inställd på att skickas vidare till sjukhuset, och då var jag redan så orolig för honom att jag hade tänkt åka i alla fall. Visst blev vi skickade till jouren, så jag åkte hem, packade väskan och körde till sjukhuset. 

Vi fick träffa barnläkaren, som kollade andningen, feber, öronen, blodprov mm. Vi blev skickade till barnavdelningen, och fick ett rum här. Jag stannar med honom här i natt. Vi tror att han har ett influensavirus, men vi får veta mer imorgon. 







1 kommentar:

  1. Hoppas att lillkillen mår bättre snart! Ta hand om er!

    SvaraRadera