onsdag 15 januari 2014

Vad? Hjälp mig.

Hallå på er!
Vet ni vad? Min blogglust har hittat tillbaka. Men nu finns det ett litet problem... Det känns som att jag inte har något intressant att skriva om. Så ni är mer än välkomna att ställa frågor, ge tips på inlägg eller sånt. Och så får ni ju också lämna en liten hälsning åt mig om ni vill, hehe.

Men jag kan ju kort berätta om min dag. Skitmorgon. Väckning klockan sju, båda pojkarna vakna. Elliot somnar om halv 9, men Matheo ville prompt upp. Irriterad och med huvudvärk steg vi upp. Efter en timme kom Elliot upp, gnällde och sprang rakt upp i famnen på mig. Så har han hållit på hela dagen. Upp i famnen, ner igen, upp i famnen, ner igen och med konstant gnällande. Samt att alla gränser har testats hela dagen. Sen ringde Hanna och sa att hon var ledig, och ville ha kladdkaka som jag bakade igår. Inte mig emot, jag tar gärna emot sällskap. Så hon lunchade hos oss och fick sin kladdkaka, och sen har vi pratat strunt och busat med barnen.
På kvällen har Henrik och Malin varit här, med lilla sessan deras. Jag hade helt glömt bort hur små nyfödda bebisar kan vara. Matheo blev plötsligt gigantisk. Vi kaffade och pratade en stund, och sen var det dags för barnen att sova.
Och nu sitter jag här, gästerna har åkt hem, och barnen sover. Ska veva igång VHSspelaren och se en film. Haha, nej, swefilmer is da shit när man ska se film.

Imorgon ska vi göra ett försök att åka till Touhutalo med ett gäng coola mammor och gulliga kids. Får se om vi ens kommer oss ut genom dörren.



Ps. Hur glada är vi inte för att snön äntligen kom? Superglada, nu är det ljust igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar