fredag 10 januari 2014

Rådgivning och katter

Idag har vi haft en fantastisk dag. Alla har fått sova i natt, och Matheo har endast vaknat en gång. Och så vaknade vi först klockan 10, så jag känner mig riktigt utvilad. Vi tog en lugn morgon/förmiddag, ställde oss och åkte till rådgivningen för en lite försenad halvårskontroll. Matheo blir ju 7 månader redan om en vecka, men vi missade förra gången och fick boka ny tid.
Nu väger han 8,2 kg, och är 68 cm lång. Helt ok, alltså. Han drar sig framåt ordentligt, och snabbt går det. Han försöker sätta sig upp, trots att han inte kan sitta ännu. Och det tycks inte vara länge tills han börjar krypa heller. Två tänder har han, men flera på kommande. Det dreglas och tuggas konstant. Alla reflexer var borta, och hon var riktigt nöjd med hans utveckling.

Fia kom på kaffe när vi kom hem, Matheo tog en 3½ timmes tupplur, Elliot lekte och trotsade om vartannat, jag själv var på gott humör och har städat snart hela huset. Så för mig är detta en superbra dag. Det kan dock bli värre i natt, för vi ska försöka få pojkarna att sova i sina egna sängar i natt. Men vi hoppas på det bästa.







Längesen ni fick se våra katter. Jag kan bara konstatera att Nixa blir bättre på bild än Morris. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar