fredag 31 januari 2014

Blondinbella

En dag med lite sysslor, härligt. När jag slog upp ögonen imorse tänkte jag direkt på Blondinbella. Hon skriverju mycket om hur viktigt det är med en positiv inställning till allt. Jag bestämde mig för att detta ska vara en bra dag. Jag suckade inte när klockan visade 8:00 och Elliot väckte mig. Tänkte istället att jag kan ligga och dra mig några minuter, och sen starta dagen. 
Så efter frukosten började jag städa. Jag laddade ner några radioappar till telefonen, och satte igång. Och då hände det som jag hade hoppats på, Elliot och Matheo lekte hur fint som helst själva. De såg mig hela tiden, men inget extra gnäll och trots. Jag måste alltså syssla med något och var glad, så är de nöjdare. Fine by me!

Sen plockade jag ur en byrå som ska flytta till Hannas, och så gjorde jag middag. Broilergryta med broccoli och paprika. Mmm! En av mina favoriträtter!

Men det jag ville fråga var: varför är det så många som inte gillar Blondinbella? Många tycks ogilla henne för att hon är så positiv, men jag tar det bara som en bra sak. Visst, säkert överdriver hon ibland, ingen har väl en så där rosaskimrande vardag, men jag tror att hon hjälper många att bli positivare. Åtminstone har jag börjat tänka mer positivt när jag läser hennes "inställningsinlägg". Jag är en sådan som tar allt personligt, är pesimistisk (?) och blir lätt på dåligt humör när något går fel. Men jag jobbar på det. Det är ju mycket roligare att leva om man tänker "Äh! Det var inte så farligt." när något dåligt händer. 
Imorgon tänker jag fortsätta på samma spår. Då kommer även Hanna hit på lunch, så det blir roligt. Alltid roligt med sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar