onsdag 11 december 2013

Vackert

Det är så vackert när det skymmer. Lite svårt att fånga på bild, men värt ett försök i alla fall.
Onsdag idag, vad gör vi då? Städa och slå in julklappar och bastu. Igår efter middagen gick jag och Lennart runt i Kokkola och köpte julklappar. Vi delade på oss lite så att vi kunde köpa julklappar åt varandra också. Det gick sådär, många affärer stängde ganska tidigt, så jag hann inte köpa allt jag ville.




Annat då? Jo, nu tror jag Matheo börjar dra sig framåt snart. I eftermiddags låg han på golvet och lekte, och när jag lag en leksak framför honom drog han sig fram ordentligt en gång. Sen glömde han väl bort hur man gjorde, för han blev sur och kämpade, men kom ingenstans. I alla fall så roterar han runt som klockan galant, och lyckas då dra sig lite mer åt ett håll, så lite slipper han iväg. Lilla pyret börjar också bli stor nu.

Snart får vi klippa honom. Suck! Fem månader, och redan är håret hans allt för långt. Hur gulligt den än är med långt hår på bebisar, så måste jag klippa det. Det tovar sig i bakhuvudet hela tiden, och pannluggen börjar snart nå ögonen.







2 kommentarer:

  1. Oj va langi hår a har rej! :O Ja som tyckt vi måsta klipp Cevin tidit fast ja tror att a entå var 10 månader tå vi klippt a första gango :P

    SvaraRadera
  2. Jaa! He växer som gräs ;) Elliot måsta vi klipp "först" vi 8 måna, men vi får no ta till saxen nu :/

    SvaraRadera