torsdag 12 december 2013

Och han far iväg

Japp, som jag trodde så lärde sig Matheo att dra sig framåt. Duktigt tar han några drag i gången. Ibland glömmer han hur han ska göra, och ligger och "flyger" istället, men sen kommer han på det igen! Stolt mamma här!
Idag har varit en konstig dag. Jag har varit trött och sur hela dagen, men sen kom Hanna hit efter jobbet, och vi har som vanligt skrattat ganska mycket. Sen när Lennart kom hem skulle jag ta en liten tupplur, men råkade sova till halv åtta! Då kom jag på att jag ju skulle baka mer pepparkakor idag, så slängde hastigt ihop några plåtar, så nu doftar det ljuvligt i hela huset. Imorgon är det städning för hela slanten, samt dekorering av pepparkakorna. Jag hoppas Elliot är på bra humör, så att jag kan göra detta. Han är lite trotsig just nu. Om han inte får precis som han vill börjar han fejkgråta. Om det inte hjälper så börjar han gråta på riktigt. Sen testar han gränser väldigt mycket. Drar mer kläder från klädställningen, sprider ut leksaker över hela huset, springer och trycker så mycket han bara hinner vid datorn, bråkar med Nixa osv. Men samtidigt märks det att han utvecklas jättemycket. Han lär sig nya ord, meningar och saker hela tiden. Och ofta är han väldigt kramig av sig, och gullar med Matheo mycket också. De kommer att leka väldigt mycket när de växer upp, det märks redan nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar