måndag 30 december 2013

När det inte går så bra

Första ordentliga vardagen efter julen. Lennart jobbar igen, och jag har mycket att göra idag. Alarmet skulle ringa kvart före nio, men istället vaknar jag halv sex av att Matheo är hungrig. Det tar mig 45 minuter att få honom att somna om. Trött och sur försöker även jag somna om, och i nästa sekund står Elliot bredvid mig i sängen och det är ljust. Tydligen lyckades jag få av alarmet då jag var uppe innan. Tittade på klockan och skuttade upp ur sängen, den var halv tio!

Efter att ha fått i alla frukost försökte jag mig på uppgift nummer ett. Ringa tre samtal. Det misslyckades totalt, ingen svarade. 

Ska försöka mig på uppgift nummer två då, att skura hela toan. Annat jag ska ha gjort idag är att städa halva huset, tvätta kläder, skriva handelslista tills ikväll och bädda Matheos "nya" säng. 
Vi ska ha nyårsfest hos oss i år, och nu är jag supertaggad på att göra god mat och baka. Jag har hittat riktigt fina recept som jag ska prova. 

Nu ringde någon tillbaka, så nu fick jag bokat en tid för avslappnande massage. Ååh vad jag längtar! Har velat ringa dit länge, men kommer mig aldrig för att faktiskt göra det. Men nästa vecka blir det av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar