torsdag 7 november 2013

Vi bara sover

Hanna slutade tidigt idag. Hon skulle komma hit strax innan 11. Jag och Matheo var så trötta att vi inte vaknade när hon kom in, tog upp Elliot som hade vaknat och bytte blöja på honom, kikade in i sovrummet och hälsade god morgon, samt gjorde i ordning gröt åt Elliot och mellanmål åt sig själv. Trött mamma här? Men jag har sovit rätt så gott i natt, så jag känner mig härligt utvilad. Det är så skönt att nätterna har ändrat från att amma ca 5 gånger med 1-2 timmar emellan till att stiga upp 1-2 gånger per natt och ge nappen åt Matheo. De här nätterna har jag längtat efter i flera månader, och äntligen är de här!
Eftersom Matheo ännu hostar ordentligt så fick vi ny tid till sjukhuset om två veckor. Det är väl tredje gången vi ändrar tid nu, så nu får det gärna sluta krångla.

Nu ska jag ringa lite samtal. Jag har bakat färdigt, och hela huset är städa, så efter samtalen ska jag njuta av Vi Föräldrar och mama. Pojkarna somnade samtidigt idag så jag lär få ca 2 timmars egentid. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar