fredag 29 november 2013

Rådgivning

Jag har problem med Blogger-appen på min Iphone. Därför kommer inga bilder, och ibland inga inlägg. Men snart ska det väl vara fixat.
Idag är det ju fredag, wihoo! Det betyder städdag och shopping. Mat-shopping. Vi sov lite väl länge imorse, och vi hann nätt och jämt till Matheos femmånaderskontroll vid rådgivningen. Han växer fint, och charmade in hälsovårdaren som vanligt. Inga vacciner idag heller, för han hostar ännu. Men jag ska ringa dit så fort han blir frisk, så får vi åka dit fram och tillbaks för att få vaccinerna.

Nixa mår bättre idag. Igår var hon vinglig och trött hela dagen. Idag är hon bara trött. Jag tycker riktigt synd om henne som får ha en krage runt halsen i en vecka framåt. Kan tänka mig att den är väldigt obekväm och kliar, för hon njuter något enormt när jag kliar henne vid nacken. Morris är pigg som vanligt, och idag ska han få gå ut igen. Igår blev det en innedag för dem båda. Om en vecka får Nixa också börja gå ut som vanligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar