onsdag 20 november 2013

Blog award

Jag fick en blog award av Annika. Hon skriver en riktigt mammablogg med mycket fina bilder. Känner henne inte personligen, men hittade hennes blogg av en slump och fastnade direkt!
Snygg är hon också!






















Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
-Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-Skriv 11 random fakta om dig själv.
-Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.

 11 fakta om mig
Jag är sjukligt rädd för spindlar. Ser jag en spindel inomhus kan jag inte vara i samma rum, fast Lennart dödat den. Fötterna har jag upp på en stol. Jag ryser bara jag tänker på en spindel, usch!
Jag bara kan inte hålla blommor vid liv. Jag försöker och frågar tips på hur man tar hand om den på bästa sätt, men de dör. Skulle de kunna prata skulle deras sista ord vara "Du är värdelös, du suger på det här!" innan de vissnar.
Jag gillar bilar. Helst skulle jag ju byta ut Mazdan mot en Impreza eller Evo eller varför inte en 350z, meeen antar att Mazdan är barnvänligare.
Jag vill resa till Australien, det har jag alltid velat. 
Häftigaste upplevelsen jag varit med om i mitt liv är senaste förlossning. Otroligt hur duktig kroppen är. Det känns som att  trycka ut ett kylskåp ur ett nyckelhål och det gör ont, men wow! Känslan efteråt!
Värsta hushållssysslan jag vet är att diska. Tacka vet jag diskmaskinen. Vem uppfann den? Vill skicka honom en ros.
Jag är en planeringsmänniska. Älskar att skriva listor om allt, men sällan avslutar jag det jag påbörjat.
Min favoritskådis är Anne Hathaway. 

När jag var liten, runt 4-5 år, så ville jag vara pojke. Tyckte mina bröder var så coola, så jag använde deras gamla kläder ibland och kände mig tuff. Detta pågick under lågstadiet också, nu när jag tänker efter.
Jag har alltid gillat silver mer än guld. Därför valde jag mina ringar i vitguld, och jag älskar dem!
Jag valde bagare/konditor i yrkes för att det var det enklaste alternativet. Jag var skoltrött och visste inte vad jag ville. Men jag lärde mig ändå mycket bra saker, och kanske jag ännu en dag börjar jobba på ett bageri.

Frågor

1. Om du skulle byta namn, vad skulle du vilja heta? För och efternamn.
Hmm. När jag var liten ville jag alltid heta Wilhelmina. Men skulle jag nu byta namn skulle det nog vara nåt engelskt. Nicole kanske?
2. Vilket djur tror du att du e mest lik?
Enkelt, en sengångare. Nej men kanske en katt. 
3.Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jodå.
4.Vilken genre av bloggar är den sista du skulle läsa?
Hmm... kanske nån friidrotts/skidåkningsblogg. Vet inte om det ens finns såna, men de skulle intressera mig det minsta.
5. Vad vill du få ut av ditt bloggade?
Skriva av mig och ha nåt att blicka tillbaks till. Sen för andra mammor/gravida att läsa och se hur en vardag kan se ut med barn.
6. Var och hur firar du julen, om du firar?
Vid mina föräldrars med alldeles för mycket och världens godaste julmat, familjen, spel, julsånger och sånt.
7. Vad är din största rädsla?
Att förlora någon som jag älskar.
8. Har du någon gång hamnat i chocktillstånd eller fått en panikattack?
Ja. En gång för cirka 6-7 år sen låg jag på soffan och tittade på tv när mamma ropade något åt mig. Steg upp alldeles för snabbt och svimmade. Jag blev alldeles konstig när jag vaknade, for upp på mitt rum och började gråta. Jag förstod ingenting efteråt, det var ju inte något att gråta över. Men tydligen fick jag någon slags chock.
9. Om du skulle få barn, skulle du önska dig tvillingar/trillingar?
Före första barnet ville jag det. Nu vet jag inte riktigt, det skulle vara väldigt jobbigt.
10. Vad gillar du mest med dig själv?
Att jag är ganska bra på att prata mig ur eller till saker. Det kan ju vara negativt ibland, men jag är bra på att få det jag vill.
11. Vilken världsdel är den sista du skulle kunna tänka dig bo?
Antarktis. Fast där bor ju egentligen ingen, så då säger jag nog Asien.


Jag nominerar:
Josse (om du planerar att öppna din blogg igen, hehe)
Fler kommer jag inte på.

Mina frågor:
1.Om pengar eller tid inte begränsade dig, vart skulle du resa och hur länge?
2. Varför började du blogga?
3. Vad får dig på bra humör?
4. När du var liten, vad ville du bli när du blev stor?
5. Vilken person, död eller levande, skulle du helst vilja träffa?
6. Du får ta en kaffe med en kändis, vem väljer du?
7. Vad är det konstigaste du gjort?
8. Din sämsta egenskap?
9. Vilken är den bästa bok du läst?
10. Har du några nyårslöften till 2014?
11. Sommar eller vinter?





4 kommentarer:

  1. Tusen tack för de fina orden och för att du tog dig tiden att svara på awarden. ( ps. Jag skulle också skickat den till Josse, önskar hon skulle öppna bloggen igen) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god, tack för awarden! Ja, hoppas hon gör det ;)

      Radera
  2. Bor du hellre i Jakobstad, Finland än på Maldiverna, Malaysia eller Indonesien? Asien omfattar ju hur många paradisöar och fina länder som helst :) men alla är vi olika :)

    SvaraRadera
  3. Njaa kanske inte i Jakobstad, men Finland är ju i Europa, och jag bor nog hellre i t.ex. Italien, Franska rivieran eller så än på Maldiverna. Det var svårt det där, men valde i alla fall Asien :)

    SvaraRadera