söndag 3 november 2013

Bildbomb från kalaset

Hej på er!

Jag har haft mycket på gång, och ännu är det inte över. Men vi hade i alla fall kalas igår åt Elliot och Liina. Vi bjöd på tacopaj, skinkpaj, sallad, cake pops, kokosbollar, chokladmaränger och tårta. Superlyckat kalas, men nöjda barn. 



Min fina fläta som maken flätat. Han kan nog fläta hår han, men hårbandet fick han inte dit, haha.


Elliot fick ett stort paket av faddrarna.


Vågar han öppna det?


Jo, bara jag hjälper till.


Mera paket. Den stora bilen var i stora paketet.


Snygga tårtan som Jonna lagat. 


Gooott!


Mmm...


...mmm.



Svettig från allt lekande tar lilleman paus och provar lite av kusinernas hårgrejer. 


Och han som fick provsitta många famnar under kvällen var hur nöjd som helst.


Imorgon blir ju vår Elliot, Pörri, Bolliot, Ellu (kärt barn har många namn) hela två år. Jag minns ju ännu hur det var för exakt två år sen på bb. Då låg jag i sängen med värkar var tredje minut, löste sudoku och bläddrade i skvallertidningar och började fundera på att ta ett bad. Vi fick in kvällste vid den här tiden, och jag minns att Hannas kompis gjorde sin praktik där då, och hon kom in och frågade hur det gick. Jag sa åt henne att säga åt barnmorskan att jag ville ha ett bad. Jag hade sagt åt en sköterska innan, men hon sa att jag kan prova duscha först för att se om det hjälper. Typiskt finsk som jag är sa jag bara ok, och blev sur när hon gick. Jag ville ju bada! Jag fick ju bada, till och med en andra gång där vid 4-5 tiden på morgonen.

Lennart är ledig imorgon. Det betyder att vi tillsammans kan ge Elliots födelsedagspresent på morgonen. Ska bli spännande att se vad han tycker om den. Ni får se den imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar