onsdag 28 augusti 2013

Välkommen tillbaks, tandläkarskräck!

Förra gången jag var hos tandläkaren tänkte jag "det här är ju ingenting, nu ska jag sluta vara rädd för tandläkarbesök!". Så när jag satte mig i väntrummet idag var jag hur lugn som helst och tänkte på annat. När jag satte mig i stolen var jag fortfarande inte nervös. Tandläkaren kollade mina tänder och sa att det ser riktigt fint ut. Inga hål som måste fixas. "Jaha", tänkte jag, "det var ju bra", men så säger hon att hon ska skrapa tandsten. Aldrig gjort det förr, och förhoppningsvis aldrig igen! Fy sjutton vad ont det gjorde! "Det blöder lite" sa hon och när jag ser hennes hand är det massa blod på den.
Det gör ont än, och kliar, så jag hoppas det går över snart. För ikväll skulle jag vilja fara till stan. Måste bara se hur vi fixar detta med vagn, för vi har ju bara en. Men det ordnar sig på något vis.

4 kommentarer:

  1. Det var precis likadant för mej, inga hål och hon skulle BARA ta bort tandsten, och jag har aldrig varit med om något värre, de tog sååå sjukt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst gör det! Hoppas de inte behöver göra det igen. Nu SKA jag skärpa mig med tandborstningen! ;)

      Radera
  2. Absolut! jag gick genast till Halpa-Halli å köpte en eltandborste som min tandläkare rekommenderade så starkt och tandttåd förståss, så jag alldrig behöver göra om det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Jag har eltandborste, och tandläkaren berömde mig faktiskt för mina tänder. Men hon sa att jag måste använda tandtråd oftare. Och jaa, det kommer jag att göra! :D

      Radera