torsdag 15 augusti 2013

Jobbigt.

Inatt har det inte blivit mycket sömn. Matheo har varit vaken flera timmar i streck, och precis när jag fick honom att somna om och lag honom i vagnen igen så vaknade han igen. Vid fem-tiden vaknade Elliot också av allt ståhej, och vi somnade om först vid åtta. Trodde att vi skulle få sova länge på morgonen då, men nej. Strax över nio ville Elliot stiga upp, och självklart vaknade Matheo då också. Så jag har hoppat omkring med Matheo i famnen hela morgonen och förmiddagen, och fick på något sätt fått i Elliot gröt. Själv åt jag frukost först strax innan 12, för då först var Matheo nöjd i gungan. Pust!
Lagade lunch åt Elliot, och nu väntar jag på att han ska somna. Hanna är på väg hit, så jag behöver inte gå omkring här hemma själv med dåligt humör hela dagen.

Det är ganska krävande att vara förälder när barnen är små. De flesta dagar går det bra, med någorlunda nöjda barn som sover som de ska, men ibland prövas nog tålamodet och man vet inte vart man ska ta vägen. Denna veckan är det extra mycket på gång, för vi har två kalas i helgen. Jag fyller år på söndagen, så det ska bakas och städas. Hittills har ingenting blivit bakat, och inte har jag hunnit städa mycket heller. I födelsedagspresent önskar jag mig tid och sömn. 

Skönt att skriva av mig lite. Ta det inte så hårt om jag gnäller lite jag också, vill bara tömma hjärnan på lite frustration. Nu är allt bättre redan, lite i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Skickar lite tålamod och styrka denna väg!! <3 Å i bodona har di "paljon hyvyyksiä" :D, så ta int na stress öve bakasi. :)

    P.S. San flickona min e ve tid så syns e int na meir att he e vari städa, så strunt i he å. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi va ett liti hyvyyksiä från stan. O nating bakar vi sjölv. Städa ska e hu som helst göras, heila tiin. :D

      Radera
  2. Skönt att höra att andra mammor också har de jobbigt vissa nätter ibland.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då det bara vore vissa nätter ;) Jag VET att alla mammor har tungt ibland, brukar tänka på det när det är som värst. Om alla andra klarar det, så kan jag också!

      Radera