måndag 12 augusti 2013

Helgen, en av de bättre!

Okej, det blev lite sent ikväll. Men bättre sent än aldrig.
I fredags förde vi Elliot till min mammas och pappas. Han skulle sova där, för andra gången i livet. Själv åkte vi och handlade lite snabbt, och sen hem. Vi fixade lite gott att tugga på (frukterna doppade i mörkchoklad) och kollade en rolig film. Givetvis badade vi bastu, när vi hade chansen.
På lördag sov vi länge, till halv 12! Åt god frukost och körde till Kokkola för lite shopping. Hittade bara bra saker åt oss båda. Till exempel behövde vi båda skor, och det hittade vi.
Efter några timmar for vi hem och åt lunch/middag och sen hämtade vi Elliot. Oj, så roligt han hade haft det. Han hade inte gråtit något alls under hela tiden han var där, och han hade sovit bra också. Men när vi kom dit satt han som fastklistrad i min famn i någon minut, innan han fortsatte leka. Gullunge!
Idag for vi alltså till mötet i Kållby. I fem hela minuter var vi där, sen gav vi upp, och gick tillbaks till bilen med en storgråtande baby och en trött och vimsig pojke. Båda två somnade de i bilen på väg hem. Nåja, väl hemma hörde vi från radion istället, och på kvällen kom Mika och Marika hit. Det är en evighet sen vi sågs sist, så det var minsann kul att ta igen allt vi missat. Vi kom överens om att snart träffas igen.
Efter att Elliot somnade ikväll, och Matheo sov i vagnen, så satte vi igång och tränade. Imorgon börjas det försiktigt med minskning av sockerintaget. Inget limsa, ingen juice eller saft, inga kex eller bullar, och godis eller annat gott får bara ätas på helgen till att börja med. Om jag skulle ha nolltolerans mot allt sött skulle jag aldrig klara det mer i en vecka, så därför börjar jag smått.
Tror jag har färdigt pladdrat (skrivit) för ikväll, så vi hörs igen imorgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar