tisdag 6 augusti 2013

Första två dagarna

Hej igen!
Nu har jag varit två dagar ensam med mina barn. Det har gått bra. Jag erkänner att jag varit lite nervös, och rädd för att Elliot ska bli helt superbusig och dra fram som en virvelvind, och att Matheo ska gråta tröstlöst. Men helt fint har det gått. Igår var Nina här några timmar, och medan de små sov kunde vi till och med ligga en och en halv timme ute i solen. Idag var jag alltså helt ensam, och det gick minst lika bra. Elliot har varit superbusig, och Matheo har gråtit en del, men ändå gick det super! Jag hann baka en paj, och plocka undan lite i köket, samt få en timmes "egentid med kaffe och paj.
När Lennart kom hem drog jag på mig löpskor och for på en kort joggingtur. Ville känna hur det känns att springa, och det kändes riktigt bra. När jag kom tillbaks tränade jag ett träningsprogram som är utformat för just mammor, och jag tror stenhårt på det här programmet. Det tränar typ alla muskler, och svetten bokstavligen rinner när man är klar.
Så har jag duschat och haft ansiktsmask. Senare ikväll ska jag också lacka alla naglar. Tänk om alla dagar vore som denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar