fredag 5 juli 2013

Soligt

Idag ser det ut att bli bättre väder, så kanske, kanske åker poolen fram senare. Det skulle vara så skönt att sitta på trappan och njuta av solen. Det skulle nog behövas också, för jag måste piggas upp! Kan hb-värdet sjunka när man ammar? För jag blir bara tröttare för varje dag som går. Kommer mig knappt ur sängen på morgnarna. Jag har i alla fall börjat med järntillskott igen, i hopp om att bli piggare.
Jag ska försöka att inte göra nånting idag. Bara ta det lugnt och njuta.

4 kommentarer:

  1. Hej. Min moster som är barnmorska brukar säga att man behöver nog järntillskott mer efter förlossingen när man ammar än när man var gravid. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, får nog skärp mig me tillskotten då, och ta dem varje dag. :) såhär trött kan man int va!

      Radera
  2. Sen så utsöndrar bröstmjölken hormonet prolaktin som gör att man slappnar av (och då blir man ju tröttare) när man ammar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det förklarar saken ganska bra... hadd också lågt hb innan förlossning. Tack för svaren! :)

      Radera