torsdag 4 juli 2013

Kokkola

Snart är det helg igen. Tiden går så snabbt, jag kan knappt förstå att lillen vår redan är 2½ veckor gammal. Ikväll var jag och hälsade på en ännu mindre baby, en som bara är några dagar gammal. Dom är så söta, de små!
Hanna och Fia har varit här idag. Vi hade tänkt ta fram poolen och ligga och slappa hela dagen, men redan på förmiddagen kom molnen. Tummen ner för detta väder! Hanna och jag piggade upp oss med lite shopping. Eller jag ville ha en klänning till dopet, och tror ni inte att jag hittar en redan i första affären, för mindre än en tiolapp? Snacka om att ha tur! Det blev en vit, somrig klänning med lite spets på ryggen, som kommer att bli superfin med guldfärgade smycken, eller blommiga skor. Ska se om jag hittar nåt fint här hemma.
Vi var till Rax på middag sen, och jag säger bara att det är sista gången jag äter på det stället. För att inte få kväljningar när jag åt fick jag anstränga mig för att inte titta omkring mig. Usch! Matrester precis på alla ställen! Då Hanna skulle sätta sig fick hon byta stol, för någon hade tömt halva salladsbuffén på hennes stol. Pizzabitar låg på golvet bland ännu mer sallad, och äckliga svarta fläckar från folks skor. Under ett bort en stor vattenpöl. Wtf? Maten smakade gammal, som om den redan stått framme halva dagen. Eller också var det gårdagens rester som de bara värmde upp. Jag mår riktigt illa när jag tänker på hur svampigt det var. Nej, dit går jag aldrig mer igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar