lördag 27 juli 2013

Jakobs dagar

Så var Jakobs dagar över för i år. I alla fall för vår del. Vi startade morgonen med att stiga upp i mänsklig tid, klockan 9. Åt frukost och ställde oss iväg till stan. Vi tog med båda vagnarna, så ingen av oss har behövt gå omkring med Elliot i famnen. Det enda vi kom hem med var godisremmar. De är ett måste, då de säljs typ 3 (?) gånger om året i stan. Vi gick omkring en stund och träffade lite känt folk, men fick nog av hettan och åkte hem.
Väl hemma har vi storstädat (eller mest jag, Lennart tog hand om Matheo, som varit lite gråtig idag), gissa om svetten rann när jag sprungit omkring och plockat saker, haha! Jag vet inte varför, men alltid då jag städar så skyndar jag runt som en tok. Inte ett rum i taget, utan lite här och lite där, tills allt ä färdigt.
Nåja, ikväll har Josse och Janne varit här, skoj med besök! Riktigt trevlig dag har det varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar