tisdag 9 juli 2013

Fixardagen

Det känns som att vi har fått mycket uträttat idag. Vi brukar stiga upp rätt sent på morgnarna. M sover så länge, då han är uppe var tredje timme ungefär och äter på nätterna. Elliot har börjar vakna en gång varje natt, men ska som tur bara ha nappen igen och så somnar han om. I alla fall, så gör detta att han också sover längre på morgnarna, så vi stiger upp vid 10-tiden (och då ammar jag, så jag ligger till halv 11, och stiger upp till färdigt dukat frukostbord. Lyx!) Idag började vi med att åka till stan, till mammas och pappas. Mamma  är ledig, och hon erbjöd sig att ta hand om Elliot så vi fick åka till mataffären. Vi fick tag i lite tapet till Elliots rum, och på väg hem stannade vi till vid Sunds trädgård och köpte lite bark till blomrabatten. Nu saknas bara stenar, och till hösten, eller nästa vår så planterar vi nya blommor dit. Då först blir den klar, suck!
Hemma gjorde vi varm pastasallad med halloumi (gott!) och började fixa till i Elliots rum. Jag har bakat muffins och en paj. Och plockat undan lite smått. Jag tror det räcker för idag, och bara äldste sonen vill somna så slänger vi igång en film, och tar natten sen.
Imorgon ska vi iväg igen på hemligt uppdrag, så får se om jag hinner blogga då heller. Och på kvällen ska vi till brorsans, som fyllde år för typ en vecka sen, men åtminstone på kvällen borde det nog dyka upp nåt inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar