måndag 24 juni 2013

Träning

Det är så roligt att kunna ha vanliga kläderna igen. Visst finns det byxor som jag knappt får åter knappen på ännu, och de tajtaste topparna vill jag nog inte ha på mig ännu, men jag kan ha allt fler "vanliga" kläder. Och det är så skönt att inte ha på sig mammabyxorna än dag som denna, när det är så här varmt. Det där extra tygstycket på magen värmer rätt bra, och det var inte alls mysigt att ha på sig under sista tiden av graviditeten.
I alla fall, så fort jag varit på efterkontroll, och fått tummen upp därifrån, så börjar träningen. I flera månader redan har jag väntat och varit taggad på att börja träna och starta ett hälsosammare liv, och nu är det bara några veckor kvar. Jag vågar inte tjuvstarta det minsta, då jag redan har haft lite ont i nedre delen av magen, troligen på grund av för mycket ansträngning så här strax efter förlossningen. Utan jag tänker bara ta det lugnt ännu i några dagar, kanske en vecka, och sen börja gå korta promenader. Det ska bli så roligt att komma igång. Livet som soffpotatis har jag börjat få nog av, och det ska bli roligt att börja med nåt nytt. Önska mig lycka till sen, för det kan behövas!

2 kommentarer:

  1. oj minna va du e smal rej efter förlossningen! :O Jättesnygg e du! :) Hoppas ja sir ut såde efter nästa graviditet å fast ja måst väl bli gravid å föd bån igen för att få veta ho ja sir ut efter :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du he? Tack! :D tycker sjölv att ja har så myki vätsko kvar efter graviditeten, men 10 kg har fari bort rej ;) så "bara" 7 kg kvar, så e ja som ja var föri ja bleiv gravid. :)

      Radera