fredag 14 juni 2013

Förlossningstankar

Fredag, igen! Denna veckan har gått fort, tycker jag. Men så har jag ju haft ganska mycket också, med bland annat rådgivningsbesök, akupunktur och ultraljud. Sista vardagen nu bara, så är väl Lennart ledig till slutet av sommaren, om allt går som det ska.
Jag borde förbereda lite saker för babys ankomst, som typ att städa i alla hörnen, kanske baka nåt att frysa in, och läsa på om förlossningar och sånt igen. Jag är en person som vill ta in massa information om saker som berör mig, och jag vet inte hur många gånger jag läst igenom boken man får från rådgivningen i början av graviditeten. Det är ju så svårt att föreställa sig förlossningen, då man omöjligt kan veta hur den kommer att bli. Tankar och minnen från första gången har börjat dyka upp nu, som hur tråkigt det var under öppningsskedet, som tog en evighet, hur svårt det var att slappna av och andas lugnt under värkarna, hur illa jag mådde av lustgasen, hur förbannat ont det gjorde strax innan jag blev klippt, hur konstigt det kändes att få Elliot upp på magen efteråt, hur länge det tog att stiga upp ur sängen dagarna efteråt, hur utmattad man var när man kom hem, och så vidare. Det ska bli så spännande att gå igenom en till förlossning, som förhoppningsvis inte liknar den första alls.
Nej, nu ska jag koka kaffe i hopp om att vakna till lite. Som sagt en massa små saker som borde fixas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar