måndag 3 juni 2013

Den nya veckan

Den här veckan ska jag föda, hade jag tänkt. Haha nej det vet man ju aldrig, men tänker i alla fall hålla igång lite mer än vanligt med promenader, städning (redan gjort idag), gräsklippning och så vidare. Och bastu flera gånger också. Vi har så gott som allt färdigt inför lillpojkens ankomst, så nu väntar vi bara på att förlossningen ska starta, egentligen. Förra veckan höll den ju på att komma igång, men fick dropp som stannade av sammandragningarna då jag bara var i vecka 35+1. Imorgon är det ju vecka 36 för mig, så nu finns inga hinder mer, och då får han alltså gärna titta ut.
Nina är här idag, hon har sin första sommarlovsdag. Ååh, minns den där speciella känslan av att nyligen ha fått sommarlov, och veta att sommaren ännu bara har börjat, och att det är en halv evighet tills skolan börjar igen. Men så ska hon ju arbeta också, fast det är senare i veckan. 
Jag brukar sällan laga mat på dagarna, men jag rörde faktiskt ihop en pasta carbonara åt oss. Supergott var det, och nu ska vi äta glass med jordgubbar till efterrätt. 


5 kommentarer:

  1. Va bra, tå evi två som a tänkt lika. ;) he ju verkligen önsketänkande men ja undrar om he sku ist lönse på att ställ in se på 1-2 dagars övergång, så bö man int bli så besviken san och ist få bli överlyckli ifall man får tidigare. :D /Tanja

    SvaraRadera
  2. Ja, du har ju int så mang dagar kvar :) Hadd räkna me att ga över några dagar, men då läkarn nu sa att jag e redo, så väntar jag varje dag att na ska händ. Svårt att tänk se att he ännu e 4 viko kvar :(

    SvaraRadera
  3. Måst ju kännas lite förvirrat kan ja tänk me... :) men den kommer då den komma skall :) så he väl ba ti bit ihop å vänt på att livmotorn ska start. :p

    SvaraRadera
  4. Jo, vet ju int om he sker ikväll, eller om fleir vikor! Frustrerande! Men fortsätter med promenader, städning, ananas osv i hopp om att nating eventuellt sku händ ;)

    SvaraRadera
  5. Hmm.. Samma här. ;)

    SvaraRadera