lördag 8 juni 2013

Att få en till

Att vika babyns kläder är härligt! Jag har plockat in alla kläder i skåpet, och bytt ut lite kläder till bb-väskan. Tur att jag gick igenom den ännu en gång, för jag hade glömt massor. 
En del av mig skriker av längtan att få åka in till bb, men en annan del tycks ha hittat någon sorts lugn. Jag tar en dag i taget, och tänker inte så mycket på vad jag ska göra. Jag vet att allt är klart här hemma, sådär så att det går att komma hem med en baby, men när jag inte har nåt annat för mig går jag ändå och plockar och ändrar om någonstans. Som en slags mental förberedelse för livet med två barn. Ibland slår det mig som en blixt från klar himmel: jag, JAG ska bli tvåbarnsmor! När hände detta?! Nyss var jag ju en liten tonåring... Men allt känns så rätt nu, det är det här jag vill! 

1 kommentar:

  1. Vad allt ska man ta med sig? väntar första barnet o har ingen aning vad jag skall packa ner, paniik.. :)

    SvaraRadera