tisdag 14 maj 2013

Vecka 34 (33+0)

Det blir tyngre och tyngre. Jag tror inte att babyn ännu har svängt sig med huvudet neråt, för det gör så himla ont i revbenen på höger sida hela tiden, antar att det ligger med huvudet just där. Så gjorde Elliot väldigt länge i magen, och det var en plåga! Hoppas det svänger snart.
Jag sover väldigt lite, för jag vaknar alltid tidigt på morgonen och ska svänga på mig, behöver då gå på toan, och efter det har jag svårt att somna om. Foglossning har jag ganska mycket, men som tur inga väldiga smärtor pga det. Sammandragningar har jag många varje dag, men de gör inte ont.
Inte har jag några förvärkar heller, och varje dag går jag och hoppas på att ens känna av nåt! Vill så gärna och föda nu!
Listan med positiva saker är kort, haha. Men i alla fall så är håret mitt väldigt tjockt och glansigt, och känns väldigt friskt. Och så får jag tydligen mycket snabbare färg av solen, så jag ska passa på att sola mycket nu när babyn är i magen. Elliot trivs ju ändå så bra utomhus, så nu när vi har en ordentlig trappa så kan jag enkelt slänga dit en filt och några kuddar, och bara njuta. Vädret ska ju tydligen vara fint hela veckan, tur det!
På tisdagar brukar jag normalt gå på gravidsim, men orkade inte idag. Var nog helt inställd på det, men så kommer Lennart hem med moderskapsförpckningen, och jag blev så till mig att jag började gräva i den istället. Sjukt mycket söta kläder, och väldigt bra saker i den! Nu ska allt bara tvättas med mild tvättmedel, så får vi börja vika in kläderna i skötbordet. Can´t wait!

Ikväll ska jag försöka komma ihåg att lägga in bild på magen, det är en tid sen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar